Eerste week Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Ruud Pasch - WaarBenJij.nu Eerste week Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Ruud Pasch - WaarBenJij.nu

Eerste week Nieuw Zeeland!

Door: Anne (en Ruud)

Blijf op de hoogte en volg Ruud

19 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Raglan

Hallo lieve mensen thuis,

Onze eerste week Nieuw Zeeland zit er al weer op. Wat hebben we veel gezien. We hebben een bus geboekt waarmee we door een groot gedeelte van het noordereiland reizen, op verschillende plaatsen er uit kunnen en daar ook weer op kunnen stappen. Als we willen kunnen we dezelfde route doen binnen een jaar. Via het eerste hostel hadden we 25% korting gekregen op deze reis, we moeten toch op ons geld letten. Jeetje wat is het duur. Je wilt natuurlijk alles zien, alles doen...
We hebben in Auckland zelf geen drol gedaan - in een jacuzzi gezeten en vieze durum gegeten.
We zijn dus ook snel vertrokken. Met de Straybus eerst langs het strand in Hahei, bij het zogenaamde Hot Water Beach hebben we gegraven naar warm water. Onder dit strand zit vulkanisch gesteente wat het water erboven opwarmt, en als je dan een klein beetje graaft in het zand, kun je je eigen warme badje creeren. De ochtend erna heb ik naar de zonsopgang gekeken met een van de vele Nederlanders in de bus (ik denk in totaal zo'n 12 van de 44 mensen - ik dacht dat weg gingen uit Nederland?). Heel veel zien in een korte tijd, betekent heel veel haasten en weinig slaap. Maar we hebben mooie dingen gezien en zijn blij met onze week stop in Raglan. Voordat we onze eerste surfles hadden, vertrokken we om 7:30 om het land over te steken. Even een koffie-stop en een stop bij de Bridal Veil waterval, daarna door naar het hostel Karioi. Het is echt supertof, in de bergen, tussen de dichte bebossing liggen allemaal cabins waar je in kunt logeren. Het is wel zwaar om elke keer omhoog en omlaag te lopen om iets te halen hoor. Vooral na 3 dagen surfen.
Dat is echt super tof! Gister ging ik alleen in de ochtend, want ik wilde niet eindelijk staan en dan van je board af moeten omdat er iemand voor je drijft. Dus dacht ik: om 09:00 lig ik in het water. Ik heb 3 uur volop genoten van veel minder drukte dan die middag. Tijdens dat Ruud en Ari (onze Nederlandse vriend die ook met Stray mee reist) aan het surfen waren, kon ik lekker zonnen. En mijn dagboek bij houden - wat heel goed lukt hier. Verhalen! Ik moet zeker nog wat boekjes kopen zodat iedereen in Nederland in detail over onze reis kan terug lezen.

Veel internet hebben we niet, geen bereik in het hostel (15 minuten rijden van het strand, 20 van het 'dorp'. Stad kun je het niet noemen met maar 4000 inwoners) en er gaat maar 1 keer per dag een busje op en neer naar het centrum, waar we onze boodschappen moeten doen. Dat is van 12:00 tot 13:30. Maar heel stip zijn ze hier niet, haha.

We hebben nu nog lekker wat dagen om te chillen, vrijdag vertrekken we door en onze volgende stop wordt Taupo. Daar gaan we Skydiven. Spannend hoor!

  • 19 Februari 2013 - 08:49

    Loek:

    Heey brüder und schwester,

    Klinkt allemaal heel chill! Lekker genieten, veel zien, surfen en zonnen(vooral Anne)

    Heel veel plezier en ik zie jullie volgend bericht wel weer verschijnen.

    X Loek

  • 19 Februari 2013 - 09:28

    Trudy:

    Hoi Anne en Ruud.
    Ik lees wel dat jullie het goed naar je zin hebben. Leuk om te leren surfen! Ik heb ook nog eens ooit een poging gewaagd maar het was niet echt iets voor mij, geniet ervan en groetjes uit het koude kikkerlandje. Doei Trudy

  • 19 Februari 2013 - 11:43

    Mama:

    Hoi hoi, eindelijk!! Voor mij duurde het wat lang voor ik iets hoorde. Maar na gisteren bijgepraat te hebben weet ik weer alles van jullie. Geniet weer lekker verder.xxxmama

  • 21 Februari 2013 - 00:03

    Tway:

    Hoi ^^!

    Oh dit klinkt goed. Lekker surfen, zonnen en dan ook leuke dingen bezichtigen. Maak maar lekker veel foto's en laat het maar crashen op Facebook, dan kunnen we misschien ook wel een beetje mee zonnen met jullie.
    Anne, wat goed dat je alles opschrijft en bijhoudt, kan niet wachten om de details te lezen ;)
    Super veel plezier daaro en voor vrijdag wens ik jullie alvast een fijne reis naar Taupo.
    Ik kijk er al naar uit om jullie volgende blogje te lezen.

    Dikke kus en grote knuf!

  • 21 Februari 2013 - 00:03

    Tway:

    Hoi ^^!

    Oh dit klinkt goed. Lekker surfen, zonnen en dan ook leuke dingen bezichtigen. Maak maar lekker veel foto's en laat het maar crashen op Facebook, dan kunnen we misschien ook wel een beetje mee zonnen met jullie.
    Anne, wat goed dat je alles opschrijft en bijhoudt, kan niet wachten om de details te lezen ;)
    Super veel plezier daaro en voor vrijdag wens ik jullie alvast een fijne reis naar Taupo.
    Ik kijk er al naar uit om jullie volgende blogje te lezen.

    Dikke kus en grote knuf!

  • 21 Februari 2013 - 00:03

    Tway:

    Hoi ^^!

    Oh dit klinkt goed. Lekker surfen, zonnen en dan ook leuke dingen bezichtigen. Maak maar lekker veel foto's en laat het maar crashen op Facebook, dan kunnen we misschien ook wel een beetje mee zonnen met jullie.
    Anne, wat goed dat je alles opschrijft en bijhoudt, kan niet wachten om de details te lezen ;)
    Super veel plezier daaro en voor vrijdag wens ik jullie alvast een fijne reis naar Taupo.
    Ik kijk er al naar uit om jullie volgende blogje te lezen.

    Dikke kus en grote knuf!

  • 21 Februari 2013 - 00:03

    Tway:

    Hoi ^^!

    Oh dit klinkt goed. Lekker surfen, zonnen en dan ook leuke dingen bezichtigen. Maak maar lekker veel foto's en laat het maar crashen op Facebook, dan kunnen we misschien ook wel een beetje mee zonnen met jullie.
    Anne, wat goed dat je alles opschrijft en bijhoudt, kan niet wachten om de details te lezen ;)
    Super veel plezier daaro en voor vrijdag wens ik jullie alvast een fijne reis naar Taupo.
    Ik kijk er al naar uit om jullie volgende blogje te lezen.

    Dikke kus en grote knuf!

  • 21 Februari 2013 - 00:03

    Tway:

    Hoi ^^!

    Oh dit klinkt goed. Lekker surfen, zonnen en dan ook leuke dingen bezichtigen. Maak maar lekker veel foto's en laat het maar crashen op Facebook, dan kunnen we misschien ook wel een beetje mee zonnen met jullie.
    Anne, wat goed dat je alles opschrijft en bijhoudt, kan niet wachten om de details te lezen ;)
    Super veel plezier daaro en voor vrijdag wens ik jullie alvast een fijne reis naar Taupo.
    Ik kijk er al naar uit om jullie volgende blogje te lezen.

    Dikke kus en grote knuf!

  • 21 Februari 2013 - 00:06

    Tway:

    Aaaa mijn computer crasht, al die enthousiasme ook. Sorry people!

    Ps, ik heb geen idee hoe ik het ongedaan moet maken, dat laat ik aan jullie over.

  • 21 Februari 2013 - 00:28

    Ruud Van Der Pasch:

    Hahahahah Tway, ik heb ook geen idee.

    Yay zo laatste keertje surfen, heb er zin in!

    Xxxxx Anne

  • 23 Februari 2013 - 12:39

    Mama:

    Hoi anne en ruud, hebben jullie het skydiven al geregeld? O dat is zeker weer wat anders dan het helibiken? Jullie laten het maar mooi achteraf horen. Als alles dan goed gegaan is maak ik me mooi nergens druk om. Xxxmama

  • 01 Maart 2013 - 14:32

    Buufje:

    Hoi Ruud en Anne.
    Heb van jullie mam jullie adresje gekregen.
    Lees dat jullie het goed naar de zin hebben en dat
    jullie al veel hebben gedaan en gezien.
    och wat is dat toch heerlijk hé om zo te genieten van alles wat er op
    jullie pad komt.

    Ik ga nu regelmatig jullie verslagje lezen natuurlijk.
    Geniet met volle teugen!!!!
    Groetjes Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Raglan

Ruud

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 9650

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 25 December 2014

Zuid-Amerika 2014

05 Februari 2013 - 19 Mei 2013

Andere kant van de wereld

Landen bezocht: